nedjelja, 22. svibnja 2011.

E-turizam kao lanac vrijednosti


E-turizam možemo promatrati kao ujedinjenje tri velika sektora:

IT tehnologija (Internet i nove tehnologije)
Poslovanje (Korisnik kao krajnji cilj)
Turizam (Povezivanje sadržaja)

Svaki od  ovih sektora je zapravo dio lanca vrijednosti pa moraju postojati održive veze između sva tri sektora.



IT tehnologija je doslovno tehnička podrška lanca vrijednosti i čini osovinu poslovanja te platformu za komunikaciju s korisnicima. Bez stalne primjene novih i, podrazumjeva se, lako dostupnih tehnologija, cijeli lanac vrijednosti ne može se uopće uspostaviti. Danas dostupne platforme su nastale razvojem interneta pa Internet postaje polazna nit uspješnog poslovanja.


Poslovanje su sve aktivnosti koje određena djelatnost primjenjuje i pruža korisniku na logičan i poželjan način, ali i svi odnosi koje ta djelatnost uspostavlja za ostvarenje aktivnosti koje nudi korisniku. Strategije poslovanja mogu varirati od kompanije do kompanije, ali osnovni mehanizam je isti. Taj mehanizam je nazvan Business-to-consumer ili B2C. Suština ovakvog poslovanja je izravno poslovanje s krajnjim korisnikom. Prema tome središnja misao je što direktniji prijenos proizvoda, bilo koje prirode, samom korisniku. Korisnik je stavljen u prvi plan i sve aktivnosti moraju biti oblikovane na primjeren način.

Turizam, kao treća karika lanca vrijednosti, svoje mjesto nalazi u definiciji sadržaja, prezentaciji i razvoju istih sadržajna koje poslovanje nudi korisniku. Bez sadržaja, tj. proizvoda, lanac vrijednosti se raspada unatoč dobroj tehnološkoj i poslovnoj podršci. Razvoj sadržaja ne znači samo vlastitu ponudu nego i povezivanje s drugim djelatnostima unutar svih sektora s ciljem pružanja što bogatijeg krajnjeg proizvoda potrošaču. Proizvode definira potrošač i time nameće segmente ponude-potražnje i konkurentnosti-suradnje kao neiscrpne razvojne točke za ovaj sektor.

Lanac vrijednosti sada postaje jasnije vidljiv. Ne može se očekivati uspjeh bez napretka svih sektora, a najčešće i govorimo o preklapanju ovih sektora i upravo tu vidimo položaj e-turizma kao ujedinjujuće djelatnosti.

Angažiranje i koordinacija svih razina lanca vrijednosti je preduvjet e-turizma kao djelatnosti.

Nema komentara:

Objavi komentar